Polski przemysł ma ogromny potencjał do tego, aby być istotnym graczem w globalnym łańcuchu dostaw dla morskiej energetyki wiatrowej. Jednak bez solidnej, strategicznej polityki przemysłowej skupionej na OZE, w tym w szczególności na sektorze offshore wind istnieje ryzyko, że pozostaniemy w tyle. Zegar tyka, a natychmiastowe działanie jest niezwykle istotne. Dlatego Polska pilnie potrzebuje polityki przemysłowej nakierowanej na wsparcie łańcucha dostaw morskiej energetyki wiatrowej.
Konsorcjum banków podpisało z Gdańską Stocznią „Remontowa” im. J. Piłsudskiego S.A. umowę linii na gwarancje i akredytywy, której celem jest wsparcie kluczowego projektu stoczni w najbliższych latach, związanego z budową promów typu Ro-Pax. Będą to jedne z najbardziej przyjaznych środowisku promów samochodowo - pasażerskich, zasilanych skroplonym gazem ziemnym w układzie hybrydowym, jakie mają pływać po Morzu Bałtyckim.
W rozwoju sektora morskiej energetyki wiatrowej ważną rolę odgrywają stowarzyszenia branżowe. To one niejednokrotnie są głosem sektora z rozważaniach na temat przyszłości morskiej energetyki wiatrowej, debatach na temat bieżących wyzwań, oraz w pracach nad regulacjami. W Polsce od wielu lat działa Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej (PTMEW). Czym się zajmuje? Jak ocenia zaangażowanie polskich firm w sektorze offshore wind? Jakie są plany PTMEW na 2022 roku? Pytamy Jakuba Budzyńskiego, wiceprezesa organizacji.
Polski łańcuch dostaw dla branży offshore obejmuje dziś ponad 400 przedsiębiorstw – podaje Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Branżowi eksperci oceniają, że udział krajowych firm w projektach pierwszej fazy rozwoju morskich farm wiatrowych będzie sięgał 20–25 proc., ale potencjał krajowego przemysłu w tym obszarze jest nawet dwukrotnie większy. Jak największe lokalne zaangażowanie ma zapewnić porozumienie sektorowe, które branża offshore podpisała z rządem w połowie września.
Kontrahenci zagraniczni, urzędy morskie i Marynarka Wojenna RP to główni odbiorcy polskiej produkcji stoczniowej – to najkrótsze podsumowanie sesji „Perspektywy i ograniczenia w przemyśle stoczniowym” w czasie Forum Wizja Rozwoju Gdynia 2021.
Polska gospodarka stoi na solidnym fundamencie, przemysł ma przewagi konkurencyjne i jest to zasługa Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju - oświadczył w poniedziałek w Gdańsku premier Mateusz Morawiecki.
Polski przemysł pozostanie jednym z najszybciej rosnących w Europie - poinformowali eksperci Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE), komentując poniedziałkowe dane dotyczące MI. Eksport będzie wciąż napędzać wzrost przemysłu - dodali.
Aby polskie produkty znajdowały nabywców na rynkach zagranicznych, co jest warunkiem wzrostu eksportu, polski przemysł musi być konkurencyjny - powiedziała Beata Daszyńska-Muzyczka prezes BGK podczas konferencji z okazji 30-lecia powstania ARP.
Polski przemysł nie wykazuje żadnych oznak słabości; we wrześniu produkcja sprzedana przemysłu wzrosła o 1,0 proc. r/r - napisali w piątek analitycy Banku Pekao, odnosząc się do danych GUS.
"Mimo globalnego kryzysu, polski przemysł morski radził sobie bardzo dobrze. W czerwcu, jako jedyny kraj w całej UE, mieliśmy wzrost produkcji przemysłowej. Dokładnie o 0,5 proc. To pokazuje, jak silna jest polska gospodarka. Również porty w Trójmieście i Szczecinie okazały się odporne na kryzys " - mówił dziś na antenie Radia Gdańsk Mateusz Kowalewski, wydawca portalu GospodarkaMorska.pl
Nagrody im. kapitana Leszka Wiktorowicza 2024 wręczone
Dar Młodzieży utknął na płyciźnie niedaleko gdyńskiego portu
PGZ Stocznia Wojenna podpisała list intencyjny z Creeyacht
Mitsui O.S.K. Lines wdraża napęd wiatrowy Wind Challenger na kolejnym ze swoich statków
Załogant wycieczkowca zaatakował pasażerkę
CMB.TECH i Damen podpisały umowę na cztery holowniki napędzane wodorem